דפים

יום שלישי, 18 בנובמבר 2014

לקראת דיון מיוחד שיתקיים מחר בועדת הפנים בנושא דיור בר השגה לציון יום העוני - הקואליציה לדיור בר השגה בפניה ליו"ר הועדה מירי רגב: חוקי התכנון שנועדו לקדם דיור בר השגה טרם יושמו

מחר (רביעי 19.11) תקיים ועדת הפנים דיון מיוחד בנושא דיור בר השגה לציון יום העוני. לקראת הדיון, פנו ארגוני הקואליציה לדיור בר השגה אל יו"ר הועדה מירי רגב :" יש לבחון את חוקי התכנון המרכזיים שהיו אמורים לקדם דיור בר השגה וטרם יושמו כראוי, או בכלל".

בנייר העמדה ששלחו ארגוני הקואליציה אל וועדת הפנים והגנת הסביבה, מופיעה סקירה של כל החקיקות והיוזמות הממשלתיות מהשנים האחרונות שנועדו לקדם דיור בר השגה, אך טרם יושמו כראוי, ובחלק מהמקרים לא יושמו כלל.
רק בשנה החולפת, אל שלושה חוקי תכנון מרכזיים הוכנסה התייחסות לדיור בר השגה: חוק התכנון והבנייה, חוק הוד"ל וחוק הותמ"ל.
מתוך המכתב: "לצערנו אף אחד מהחוקים האמורים לא כלל חובה להכללת דיור ציבורי במסגרת התכנון כחלק מדיור בר השגה. יתר על כן, חלק מההוראות שכן נכללו בחוקים השונים בעניין דיור בר השגה אינן מהוות מענה אמיתי לדיור בר השגה. בין היתר שכירות לטווח ארוך במחיר שוק, או דירות קטנות במחיר שוק. בנוסף לאלו – נראה כי ההוראות השונות אינן מיושמות כלל או מיושמות רק באופן חלקי"

חברי הקואליציה מצביעים על העיכוב בחקיקת החוק להסדרת שוק השכירות, אותו החליטה הממשלה לקדם במרץ האחרון. ארגוני הקואליציה מזכירים כי החוק אמור, בין היתר, להגן על שוכרים בשלב קביעת שכר הדירה ובמיוחד בהעלאתו בעת חידוש החוזה, ולאפשר שכירות ארוכת טווח.
בנוסף, דורשים ארגוני הקואליציה לדעת האם יש כוונה ליישם את המלצות דוח ועדת אלאלוף בתחום הדיור, ומתי. לדבריהם "הדוח כולל שורה של המלצות חשובות בתחום הדיור, לרבות הדיור הציבורי והסיוע בשכר דירה. על הממשלה מוטלת האחראיות להגיב להמלצות אלו ולתת להן מענה”.



לפרטים נוספים,

נטלי לוין
דוברת ומרכזת פעילות ציבורית | הקואליציה לדיור בר השגה

נייד: 050-7191119
natalie@acri.org.il




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה